Några frågor om Combine?

Hej
Jag funderar på att köpa COMBINE LED-list men har några frågor.
1. Vad är maxlängden på kabel från transformator till lampan?
2. Finns det att köpa lösa kontakter så jag kan dra egen kabel och slippa alla skarvar?
3. Finns det en transformator med flera utgångar så att jag kan dra lågspänning till olika håll i köket?
4. Fungerar transformator att driva med en 230V-strömställare så att jag kan bryta alla lampor samtidigt.

Kommentarer

  • Hej Tobias.
    Kul frågor! Ska se om vi kan nysta ut dem.
    1.  Som alla lågvolt så blir det spänningsfall på långa sträckor. Vi rekommenderar att man inte går mer än 5 meter från trafon. Alltid bättre att ha trafon så nära som möjligt.
    2. Vi har inga lösa kopplingar dessvärre. Man får i detta fallet klippa en förlängningssladd och skarva med lampsladd.
    3. Trafon har bara en utgång men det finns en skarvdosa med en ingång och fyra utgångar.
    4. Inga problem. Man får då klippa/byta sladd och koppla in i dosa istället för vägguttag.
    Hoppas att jag rätat ut lite av dina frågetecken.
    Bifogar en pdf på monteringsanvisningen.
    Hälsningar,
    Martin på Markslöjd.

  • Hej,

    Ni har inte så mycket information gällande dimmrarna. Hur mycket släpper de tre olika dimmerstegen igenom?

    MVh
    Magnus
  • Hej Magnus.
    Bra fråga! Spontant säger jag: Lite, lagom och mycket.
    Nå, skämt åsido. Jag kollar upp detta lite mer noggrant med vår produktavdelning.
    Svaret har äntligen kommit. Dimrar: 10%, 50% och 100%.
    Hälsningar,
    Martin
  • Hej jag försöker lista ut vad skillnaden är mellan Combine och Connect. Kan du hjälpa mig att förstå. Med vänlig hälsning, Björn
  • Hej Björn.
    Combine är nästa generation kan man säga. Bättre kopplingar, bättre chip, fler tillbehör och möjligheter.
    Vi säljer fortfarande massor med Connect och det är ett jättebra system men utvecklingen går fort när det gäller den här typen av belysning.

    Combine lister är lite bredare och försedda med ett beslag som gör att man kan vinkla dem om man skulle vilja. Man ser inte LED-prickar utan ljuset är helt jämnt.
    Hör gärna av dig om du har fler frågor eller funderingar.
    Hälsningar,
    Martin
  • Vilken grad av färgåtergivning cri har combine ledlist 100cm
    Peter
  • Hej Peter.
    CRI eller RA ligger på över 80 för Combine-serien.
    Hög färgåtergivning med andra ord.
    Hälsningar,

    Martin
  • Hej jag undrar om ni har kvar av Rak skarv  Connect
    nathalie
  • Hej Nathalie!

    Ja det har vi.
    Den finner du här : Skarv

    Mvh
    Nicklas