Combine

Om man har en arbetsyta i köket som är ca. 250cm lång, bör man då ha Combine LED-list hela ytan eller sprider de ljus så bra att man kan ha ljuset lite kortare?.
Om man istället väljer att ha de runda Combine-spot, hur bör avståndet emellan dom då vara för att få en bra arbetsbelysning vid köksbänken ??
Peter W.

Kommentarer

  • Hej Peter.
    Kul att du kikar på Combine. Jag använder det själv hemma och är verkligen helnöjd.
    Jag skulle nog säga att det räcker fint med 2st 1m-lister.
    Alla spotarna och listerna har en spridningsvinkel på 120 grader.
    Om du vill ha de runda så hade jag räknat med ca 50-60cm mellan varje.
    Allt beror ju iofs på hur stort utrymme du har mellan under- och överskåp men detta brukar kunna fungera utmärkt för de allra flesta.
    Det bästa är ju att du kan köpa ett par stycken och prova dig fram. Upplever man för klent ljus i ändarna så är det bara att skaffa en list eller spot till. Jättelätta att koppla ihop.
    Hör gärna av dig om du har fler frågor eller funderingar.
    Hälsningar,

    Martin
  • Hei😊
    Kan Combine 10 cm spot, sammen med combine 60w dimmable driver, dimmes fra min eksisterende veggmonterte dimmebryter?

    Dimmebryteren på vegg kontrollerer to stikkontakter over kjøkkenskap. Jeg tenker å plugge combdimmable driver i disse. Vil jeg da kunne dimme 9 stk combine spotly

    ​Hvor mange spotlys kan kobles til en 60w combine dimmable driver (hvor mange koblingspunkt er det på driveren)?

    Torbjørn Williams
  • Hei Torbjørn,

    tack för ditt meddelande.

    Drivern har bara en kopplingspunkt. Hur hade du tänkt att släcka och tända dessa? Ska du koppla in drivern på en extern dimmer?

    Ha en trevlig dag!
    Sirpa
  • Jeg har behov for 8 stk LED spots i kjøkkenskap. Disse vil jeg koble til 1 eller 2 dimmbare drivere. Over kjøkkenskap har jeg to stk kontakter (sockets) som jeg vil bruke til drivere. Disse kontaktene er kontrollert fra en eksisterende veggmontert dimmebryter.
    Jeg ønsker å skru på/av, og dimme LED spots fra den veggmonterte dimmebryteren.

    Er dette mulig med deres combine-system med spots og dimmbare drivere?
    Torbjørn Williams
  • Hej Torbjørn,

    Ja, absolut. Här ser du vår instruktionsvideo där du ser alla delar som finns till serien.
    Sirpa
  • Takk:)
    Er et stk 60W dimmable driver nok til 8 stk 15cm LED spot? Hva trenger jeg av ekstra-utstyr i tillegg til LED-spot og driver? Følger det med ledninger?
    Torbjørn Williams
  • Hej Torbjörn.
    Ja, varje spot är på 4W och 8st x 4 = 32W.
    Från drivern /transformatorn följer det med en utgående lågvoltsladd på 1,5m.
    Du behöver ha sladdar mellan spotarna.
    Varje spot har en in och en utgång. Bara att mäta lite med andra ord.
    Hälsningar,

    Martin