Det flimrar i min lampa, vad är problemet?

Hej
Har precis köpt två av dessa.
När vi sätter i dimbara ledlampor GU10 (5w) (345 lm) så fladdrar ljuset när vi skruvar ner till behaglig nivå dvs går endast att ha i starkt ljusläge.
Vi testade då att välja icke dimbara GU10men då fladdrade ljuset ovavsett styrka.
Vad göra?
Mvh
Eva

Kommentarer

  • Hej Eva,

    vad kul att du hittat in på vårt kundforum!

    I bland andra Ciro är det en inbyggd dimmer och den är tyvärr inte kompatibel med alla LED ljuskällor. När ljuskälla och dimmer inte är kompatibla kan det fenomen som du beskriver uppstå.

    Dimbara LED ljuskällor av bättre kvalitet samt med lite högre Wattstyrka brukar fungerar bättre. .
    Vår ljuskälla från Unison brukar fungera för det mesta men även dimbar LED från Osram och Philips håller måttet.

    Önskar dig en härlig helg!
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.