Cinco - justerbar?

hej!

Jag undrar om er lampa "Cinco" är justerbar? Står inget i beskrivningen och vi vill gärna ha den hängandes ganska högt upp...

Tack på förhand!

Kommentarer

  • Hej Marie-Christine.
    Kul att ni tittar på Cinco. En jättefin lampa så ett bra val där.
    Röret som lampan hänger i är delbart i 4 sektioner. Varje är 30 cm långt.
    Man kan välja att ta bort 3 av dessa rör och på så sätt få lampan att hänga närmare taket.
    Jag bifogar en monteringsanvisning så ser ni hur det funkar.
    Hoppas att ni blir nöjda med resultatet.
    Bästa hälsningar,
    Martin på Markslöjd.

  • Hej!

    Vad blir då minimum-höjden på själva lampan inklusive tak-koppen osv?

  • Hej igen.
    Den hamnar på ca 70cm istället för max längden 158cm.
    Mvh
    Martin
  • Hej. Har ni nån monterings beskrivning hur jag ska ta bort 2 st rör som lampan hänger? Den är fördelat i 4 sektioner och undrar hur man tar bort de??
    Mvh Denan
  • Hej Denan.
    Du ser en monteringsanvisning tidigare i detta inlägget.
    För att ta bort ett par rör så måste man först lossa sladdarna i kopplingsplinten och dra ur den från rören.
    Ta bort önskat antal rör och dra sedan in sladden igen.
    Hoppas att det går bra!
    Hälsningar,

  • Snälla kan du berätta för mig om detsamma kan göras med höjden på Heaven pendellampa, för att minska höjden på vilken den hänger. Båda lamporna är väldigt snygga men hänger för lågt utan justering. Tack
    Lynsey Needham
  • Hej Lynsey,

    Heaven fungerar exakt på samma sätt så ja, du kan justera höjden genom att inte montera ihop alla rören.
    Sirpa

  • Om du justerar himlen på detta sätt, vad är den minsta hängningshöjden om du inte använder alla rör, tack.
    Lynsey Needham
  • Hej Lynsey.
    En liten rättelse här. Heaven hänger i vajer och vajern kan du skjuta in och gömma i takkåpan till önskad höjd. Även överbliven kabel gömmer du i takkåpan.
    Minsta höjd från taket till nedersta lampglaset är ca 80cm.
    Hälsningar,

    Martin