Chrissline Ljusslinga 100 L med traditionella glödljus

Hej!

Jag har en Markslöjd Chrissline Ljusslinga Start 100L inköpt 2013.
Den är med traditionella vackra glödljus ( som ger en varm känsla ), nu behöver jag byta ut den då flera ljus är trasiga - vilken är motsvarigheten ? Är det den med extra varmt sken ? (Söker ett sken som liknar glödljus)

Vänliga hälsningar
Anna

Kommentarer

  • Hej Anna.
    Jag skulle säga att det är den som vi kallar för Warm är den som är mest lik. 100% blir det inte helt.
    Du hittar den om du klickar här.
    Tänk på att LED behöver en annan startsladd med ett filter. Om du vill koppla ihop dina äldre slingor med nya så måste du byta startsladd.

    Bästa hälsningar,
    Martin

  • Hej på er alla på markslöjd.
    jag har 2 paket med chrissline led 702600 +702601 i träd nr 1.
    i träd nr 2 har vi 2 gamla chrissline Combi 8684.
    nu till frågan, vaddå byta till ny sladd, menar ni om jag Kopplar combin som ej är led, till trädet med leden, är det då först man skall byta sladd?
    God 1:a advent hälsning
    Inga-Lill
  • Hej Inga-Lill.
    Ja du har helt rätt. Om du vill koppla ihop de gamla med de nya så måste du använd startkabeln som du har till LED-slingorna.
    Eftersom startkabeln till dina glödlampsslingor saknar ett LED-filter så finns risken att LED-slingorna kommer att blinka/flimra lite.
    😊
    Hälsningar,

  • Ok men jag har ingen liten ”box” till ledslingan startkabeln. Hur kan man se skillnad på led o utan led kontakter. Förklara lite närmare.
    MvhInga-Lill
  • Hej igen.
    Det sitter en liten "klump" på startsladden som är ett LED-filter. Jag bifogar en bild. Har man en LED-slinga så måste man ha med den. Den påverkar inte äldre slingor alls. Har man inte filtret så kan LED-slingor blinka/flimra lite.

    Med filter till vänster och utan filter till höger.

  • Hej igen, jag måste igen fråga.på min led slinga fanns ingen kabel med en liten klump på. Hade beställt från er. Den har heller inte blinkat. Är det korrekt ändå, så långt?
    Om jag kopplar på combislingan, är det nytt påfund då att köpa en ny sladd med klump? Alltså inte behålla den sladden som sitter nu på leden,(utan klump på) kolla lådan längst ner, ingen klump på kontakten.
    mvh
    förvirrad dam

  • Sista🧐 .om vi köper ytterligare ny ledslinga 100st o kopplar på vår träd 1.vad rekommenderar du då? Finns det en paket med startkabel då, den med klumpen? Eller skall man köpa ledslingan extra, och koppla på den gamla ledslingan utan klump?😅😅

    Tack på förhand,fattar så knasigt, vill inte att det blir fel.
  • Hej igen.
    Alla Chrisslineslingor säljs löst numera. Det kan vara så att filtret sitter på själva slingan. Huvudsaken är att det inte flimrar tycker jag.
    Startsladdar säljs också löst.
    😊
  • Tack för all. Önskar er god 2:a advent
  • Detsamma till dig!
    Hör av dig om du har funderingar. Nu firar vi helg tycker jag!
    😊