Hur byter man ljuskälla på Taurus?

Hur byter jag ljuskälla i en lampa med art. nr 1551 typ nr 2241 numret 09 46-022 finns också.

Kommentarer

  • Hej Helena.
    Det där låter som en vägglampa Taurus.
    Där sitter det en halogenlampa med GU10 sockel.
    Det innebär att du vrider ljuskällan ett kvarts varv motsols för att få loss den.
    Jag bifogar en bild på hur ljuskällan ser ut.
    Hoppas att du får till det.
    Bästa hälsningar,

  • Tyvärr, lampan sitter så till att det inte går att stoppa in fingrarna för att få något grepp om lampan.
  • Hej igen Helena.
    Det följde med en liten sugkopp med lampan.
    Det brukar även fungera att använda bägge tummarna på den platta ytan och vrida motsols.
    I värsta fall så är sista chansen att göra sönder ljuskällan och använda en tång eller skruvmejsel.
    Viktigt att dra ur sladden innan man gör något alls bara.

    Hoppas det går bra.
    Hälsningar,