Byta ljuskälla på Mäster?

Hej
Har en Mäster, julampa. Går det att byta en glödlampa? Köpte den för ett år sedan.

Kommentarer

  • Hej Alf.
    Inga problem. Du drar glaskulan rakt upp och sedan skruvar du ur den lilla E5-lampan.
    Nya reservlampor hittar du på vår hemsida. Du kan beställa direkt där om du vill.

  • Tack för hjälpen👍
  • Bra, men hur tar jag bort den gamla? Det är inte bara att skruva ur för den sitter fast stenhårt. Tar jag i hårdare går säkert den lilla lampan sönder. Vad gör jag?
    Karin
  • Hej Karin.
    Hm, det låter konstigt. Kanske den har hamnat lite snett när den skruvats i?
    Borde gå att trycka lite försiktigt från sidan så att den släpper lite?
    Skulle glaset gå sönder så kan man använda en skruvmejsel för att vrida loss lampsockeln.
    Hoppas att det löser sig.
    Hälsningar,

    Martin
  • Hej
    Nu har jag lyckats få ur den gamla lampan och fått hem nya.
    Men det går inte att skruva i den nya så den lyser! Den passar liksom inte. Skeft.
    Min bedömning är att fästet inte gjorts korrekt från början eftersom originallampan satt som berg (fick forceras).
    Jag bytte en vid sidan om på prov. Den gick lätt både i och ur.

    När ljusstaken är ny vet man inte om något fäste är defekt. Märks ju först senare när första omgången glödlampor slut​
    Jag vill reklamera och få en ny.

    Mvh Karin

    Karin
  • Hej Karin,

    Om du vill reklamera din ljusstake så skickar du in till info@markslojd.com där du berättar kort om ditt ärende så hjälper vi dig så fort vi kan.

    Ha en fin dag och en riktigt god jul!
    Hälsningar,

    Oliwer