Hur byter man ljuskällan på vägglampa med art. 2308?

Har tre gamla lampor från er, varav några har slutat jobba på grund av att glödlampan givit upp. Kan inte förstå hur man byter den. Lampan heter 2308. Pleasanton hjälp.

Kommentarer

  • Hej Lars-Åke!
    2308 vill jag minnas att vi kallade för Böjen.
    En vägglampa för badrum där vi hade en glaskupa i lite olika färger och former.
    Glaset sitter fast med "fjädrar" så det ska bara vara att dra försiktigt rakt upp.
    Hjälp gärna till med ena handen att böja ihop fjädrarna så att inte glaset går sönder.
    De kan vara ganska så styva.
    Bifogar en bild på den jag tror du menar.
    Hälsningar

  • Tusen tack för snabbt svar. Det funkade!
    Lars-Åke
  • Härligt att höra!
    Tack för det.
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.