Brage downlight

Tjena! Har köpt 12 brage led spottar som ska sitta i ett uterum. Transformatorerna 2st kommer sitta ca 1 meter från fösta spotten i en rad på 6 st där den sista är ca 6 meter från transformatorn.

Kablarna från spottarna är ju ca 1,5 meter. Vad är er rekommendation på hur man löser det? Ska elektrikern förlänga kablarna för att de ska nå fram till kopplingsdosan med 6 ingångar eller kan man köpa fler kopplingdosor?
Eller andra alternativ.

Kommentarer

  • Hejsan Max.

    Då ska vi se om jag kan tipsa lite om Brage. Bra köp förresten.

    När jag sätter upp så många på rad så brukar jag sätta kopplingsdosan efter 3e spoten.
    På det viset blir det jämnare fördelning ut till sista spotarna i slingan och inte lika stor risk för strömfall.
    Det kan dessutom lösa en del "problem" med räckvidd på sladdar.

    Hoppas du är med på vad jag menar.
    Bästa hälsningar,

  • Det var min tanke med. Men en eller två spottar kommer fortfarande inte ha längden i kabeln. Finns det förlängnkngssladdar
  • Ok, bra.
    Tyvärr har vi inga förlängningskablar.
    Det är ju lågvolt så det är inga problem för elektrikern att lösa på plats.
    Mvh,