Antal lampor på Ecolight

Hej!
Hur många lampor kan man koppla på en Ecolight Start MS703980?
Vad händer om man kopplar på fler lamor? Lyser de andra svagare eller lyser de inte alls?

Kommentarer

  • Hejsan.
    Just denna slingan drivs av en 31V transformator som max kan belastas med 7,2 Watt.
    Vi anger att man som mest kan koppla på 500st LED Ecolight på denna transformator.
    Kopplar man på fler slingor så kommer transformatorn att bli överhettad och den inbyggda säkringen löser ut.
    Hoppas att det är tillräckligt med 500 ljus för dig?
    Bästa hälsningar,

  • Hej igen och tack för svar!
    Jag hade funderingar på att använda använda 6 st extraslingor på 80 lampor plus startslingan på 40 lampor. Det blir 520 lampor men då går man över gränsen så får kanske nöja mig med 5 extraslingor då.
  • Man kan ju ha två transformatorer.
    Bara ett tips.
    Ju fler lampor desto bättre!
    Hälsningar,