När sker utbetalning av lån?

Hej! jag har fått ett beviljat lån hos er och och undrar när pengarna betalas ut. Jag skickade i pappret i tisdags

Kommentarer

  • Hej Jenni,

    Från att vi mottagit skuldebrevet tar det normalt upp till fem arbetsdagar innan lånet betalas ut. Om du vill ha mer information kan du alltid ringa till vår kundservice på telefonnummer: 0771 717 710. Vardagar 7-21 och helger 9-17.

    Vänlig hälsning,

  • Hej! Undrar när pengarna betalas ut? Över en vecka sedan ja skicka in papperen.

  • Hej Thomas,

    vanligtvis tar det upp till 5 bankdagar för oss att göra en utbetalning från det att det signerade skuldebrevet kommit till oss. Om du ringer till oss kan vi titta närmare på ditt ärende, 0771 717 710, vardagar 7-21 och helger 9-17.

    Vänliga hälsningar,

  • Hej undrar när betalar ni ut pengarna ni har fått in min skulderbrev i tisdags

  • Hej Roy,

    När vi har mottagit skuldebrevet tar det upp till 5 dagar innan vi utbetalar lånet.
    Har du fler frågor om hur det går i ditt ärendet är du välkommen att ringa oss.

    Du når oss på 0771 - 717 710. Våra öppettider är vardagar kl 7-21 och helger kl 9-17.

    Vänlig hälsning,

  • Hej undrar lite när pengarna betalas ut?. Ni fick in skulde brevet förra fredagen? Varför tar det så lång tid. Mvh Patrik

  • Hej Patrik,

    Om du ringer till oss kan vi titta på ditt ärende, 0771 717 710.

    Vänliga hälsningar,

  • Ringer oss? Det har jag gjort 2 ggr denna vecka. Inget händer

  • Hej igen,

    Just nu har vi inga köer. Vi har öppet mellan 7-21 på vardagar och 9-17 på helger.

    Vänliga hälsningar,

  • Ringde er åter igen idag, och varje gång får vi till svar att det ser bra ut! Ocn att ni säger att det är underbehandling, har tagit över en vecka nu, och då får vi höra att det tar ca 4-6 dagar till för få utbetalning av lånet. Varför!?

  • Hej igen Patrik,

    När vi har fått in ett skuldebrev brukar det som sagt ta upp till 5 bankdagar att göra en utbetalning till din bank så länge allt stämmer och ingen komplettering ifrån dig har begärts.

    Står ni två på lånet så behöver även medlåntagaren hämta ut sitt rekommenderade brev innan vi kan betala ut något lån, kolla så att ni har gjort detta så det inte är det vi väntar på.

    Vi har tyvärr olika processer och kontroller som vi måste gå igenom och ibland kan det tyvärr ta lite längre tid.

    Jag kan tyvärr inte se här via forumet hur din ansökan ser ut.

    Vänlig hälsning,

  • Som jag skrev förut så var allt isin ordning med papper och allt. Även det rekommenderade brevet är hämtat. 3-5 dagar sa sktev du. Eller hur

  • Hej Patrik,

    Det är svårt för oss här på forumet att se hur det går med din utbetalnings utav lånet.
    För att vi ska kunna hjälpa dig med mer information behöver du ringa till oss på 0771 - 717 710.

    Våra öppettider är vardagar kl 7-21 och helger kl 9-17.

    Vänlig hälsning,

  • Om man ansöker om ett lån hos er hur lång tid tar det innan man får reda på om man får de eller ej?

  • Hej Lina

    Om man ansöker om lån på vår hemsida eller över telefon brukar man i de flesta fall få reda på det direkt. Utbetalning vid beviljat lån tar i de flesta fall 3-5 dagar efter att skuldebrevet vi skickar kommit i retur.

    Vänligen

  • Hej
    Jag har fått beviljat lån hos er, och esignera det. Ska man även få hem ett skuldebrev och signera det också?

  • Hej Roland

    Det skickas alltid ut ett skuldebrev brevledes. Däremot om man har signerat skuldebrevet elektroniskt så behöver man inte skriva på och retunera det skuldebrev man får hem i brevlådan.

    Vänligen

  • När kan man logga in i internetbanken efter man sökt lån?

  • Hej

    När man fått ett lån utbetalt kan man logga in i vår internetbank för översikt.

    Vänligen

  • Jag tycker ni ska ändra tiden ni säger att utbetalning av lånet sker, och säga MINST 5 dagar och upp till 10 dagar. För det är så det verkar vara i verkligheten...

  • Hej TB

    I de flesta fall tar det inte längre än den tid vi redovisar innan lånen betalas ut,
    men i vissa fall så drar det ut lite mer på tiden.

    Vänligen

  • hej, jag kan inte gå in via bankid o signera lånet , .. försökt flera ggr via den länken man fick i emailet men det står bara o snurrar så inloggningsrutan till id dyker aldrig upp

  • Hej Rosmarie

    Ibland kan det vara så att man behöver starta Bank-Id programmet manuellt.
    Det låter som det kan vara så i ditt fall. Upplever du vidare problem är det bra om du kontaktar vår kundservice för hjälp.

    Hälsningar

  • jag skicka in min ansökan för 10 min sen när får jag reda om de beviljas eller inte

  • Gjorde en ansökan för 2 dagar sedan.har inte fått något svar om hur det går.ingen bekräftelse om hur ärendet behandlas.hur och när blir man informerad om hur ansökan går ?

  • Hej
    I de flesta fallen får man besked direkt om utfallet på ansökan, oavsett om man gör den via hemsidan eller över telefon. I vissa fall måste ansökan ses över lite mer och då får man inte besked direkt. I dessa fall skickas ett brev med beslutet om ansökan beviljas eller ej hem till den som ansökt. Detta brev brukar oftast skickas bankdagen efter att ansökan gjorts. Vill man inte vänta på brevet kan man alltid ringa oss på telefon 0771-717 710 och få besked bankdagen efter ansökan gjorts.

    Vänligen

  • När betalar man första betalningen?

  • Hej Johan

    Första betalningen för våra privatlån görs månaden efter utbetalningen skett.
    Den första inbetalningen består endast utav ränta och ej amortering. Nästkommande månad betalar man enligt månadsbeloppet på skuldebrevet.

    Vänligen
    Johan

  • Hej
    Jag esignerade mitt ökade lån i fredags. Räknas det då som den dagen ni fick in skuldbrevet så det är ca onsdag, torsdag som utbetalningen kommer?

    Mvh
    Tina

  • Hej Tina,

    Efter att man har signerat skuldebrevet brukar de normalt ta mellan 3-5 bankdagar. Kontakta kundtjänst på 0771-717 710, så kan du få reda på hur ditt lån ligger till i processen.

    Öppettider vardagar kl.7-21 samt helger 9-17.

    Vänlig hälsning,

  • Hej Esingerade ett nytt lån för bil igår, hur många dagar tar det tills pengen syns på mitt konto. Med vänlig hälsning Liza

  • Hej Liza

    Se svaret på din fråga i tråden här över.

    Hälsningar

  • Hej !
    Jag esingerade ett nytt lån den 28juni och har ringt in senast idag den 2juli för att få svar på när pengarna ska utbetalas men det verkar som att ingen kan svara på detta.Hur kommer det sig att ni inte kan svara på detta efter 5 arbetsdagar ?

  • Hej,

    Om man går in och signerar electronikskt via bankid hur långt tid tar det tills att man får det utbetalt ? Skall köpa en bil nämligen.

  • Hej

    Det brukar ta c:a 3-5 bankdagar för utbetalning av lån efter signeringen. I vissa fall kan de av olika anledningar ta längre tid. Är man nyfiken och vill veta mer går det bra att ringa vår kundservice på telefon 0771-717 710 så hjälper vi mer än gärna till med svar på frågor.

    Vänligen

  • Hej.Vill annullera ett lån jag lämnade konto nummer för två veckor sedan.Så nu är inte lånet aktuellt längre.det har tagit för lång tid o bil köpet gick förlorat.Mvh Jan

  • Hej

    Vi kan inte hjälpa till med specifika ärenden på ett publikt forum som detta men vill man makulera en låneansökan bör man kontakta vår kundservice på telefon 0771-717 710.

    Vänligen

  • Om pengarna blev utbrtalda igår när ser jag dom på kontot. Jag har swedbank ?

  • Hej,
    Ni påstår att det tar upp till fem dagar för att betala ut ett lån, jag har ringt till er men ni kan inte svara på när ni ska betala ut summan, känner mig redan oerhört besviken på er "så kallade" kundtjänst. Ni har fått in alla papper i tid och jag skulle gärna vilja veta varför ni är så icke kundvänliga ?

  • Hej!

    Det tar ca 2-3 bankdagar innan pengarna syns på ditt konto.
    Tråkigt att du inte har fått pengarna ännu, ring in till oss så kan vi kolla närmare på ditt ärende. Detta kan bero på diverse anledningar.

    Hälsningar

  • Hej!
    Sökt lån hos er och skickade in skuldebrev för en vecka sedan. Idag ringde jag er och en otrevlig kollega till er sa att det tar 5 bankdagar.
    Sen så säger hon att det står inte på eran hemsida när utbetalning sker.
    Hur länge behöver man vänta för en utbetalning?

  • Hej Fati!

    Tråkigt att du upplevde att du fick dålig service, det stämmer med informationen du fick tidigare. Det tar ca 3-5 bankdagar från att vi har fått in skuldebrevet innan du har pengarna.

    Hälsningar

  • Jo jag vet att det tar 3-5 arbetsdagar. Det har gått 1 vecka.

  • Hej igen.

    I vissa fall tar det mer en 3-5 bankdagar pga olika omständigheter.
    Mer kan vi inte säga i ett publik forum som detta.

    Vill du veta mer, vänligen ring vår kundservice på 0771-717 710.

    Hälsningar

  • fick lån beviljat o skicka in skuldebrev påskrivit direkt ringde till er o ni hade pappret tillbaka hos er i måndags den 8 februari 2016 när kommer pengarna finns på mitt konto? Med vänlig hälsning Magnus

  • Hej!

    Tisdag den 3:e februari utökade jag ett lån hos er. Det fanns inga oklarheter och ni lovade betala ut pengarna inom 3 bankdagar. I dag den 12 februari har jag ringt er 3 gånger under den senaste veckan och ni har lovat varje gång att pengarna är på gång. Ärendet är klart säger ni men inga pengar kommer?? Mycket dåligt och frustrerande. Vill ni inte behålla era kunder. # dagar har blivit snart 10 dagar och i går d jag ringde sa ni i mitten på nästa vecka för att ni har lång handläggningstid? Ni kanske inte ska låna ut pengar om ni inte kan hålla vad ni lovar? Min ångerrätt på 2 veckor går snart ut och jag har inte ens fått de pengar ni lovat betala ut! Finns det någon högre chef man kan ta detta med för det är under all kritik. Man lovar inte kunder saker som man sen inte kan hålla, det är usel service! Lånar man av er vill man inte vänta 14 dagar på pengarna när ni lovat 3 dagar! Jag behöver mina pengar NU!

  • Hej Lisa,

    Handläggningstiden ligger mellan 3-5 bankdagar. Just nu har vi många ansökningar att behandla vilket kan innebära att utbetalningen dröjer. Vi beklagar väntetiden men hoppas på din förståelse.

    Vill du föra detta vidare kan du kontakta vår kundombudsman på kundombudsmannen@marginalen.se

    Hälsningar,

  • 3-5 dagar har nu blivit över 8 dagar! Och nej jag kan inte ha överseende med detta! Varför skulle jag ha det?
    Betala ut mina pengar i dag! så har ni en nöjd kund som kan rekommendera er till andra.

  • hej kan man ser ansökan efter som man har signerat me mobilbank id ?när man har signerat hur lång tid tar det till man får pengar på konto?

  • Hej jag fick ett lån beviljat hos er fick pappren den 12/2 skickade dom samma dag ni fick domi måndags hoppas på snabb utbetalning måste åka till Finland på begravning på måndag Mvh Lars Erik

  • Hej,

    En utbetalning brukar ske cirka 5 bankdagar efter att vi fått in signeringen men vi har haft väldigt högt tryck den senaste tiden så det kan ta lite längre tid för vissa kunder.

    Om du vill se om vi fått in allt ifrån dig och att inget saknas kan du ringa in till oss på 0771 717 710, vardagar 7-21 samt helger 9-17.

    vänlig hälsning,

  • Hej. Idag blir det 10 dagar sen jag fick lånet beviljat hos er.igår den 24/2 fick jag ett brev från er att ni ville ha kompletterings uppgifter var på väg till Finlandvar tvungen att avbryta resan för att skriva under vad syftet med lånet var, det har jag gjort nu skickade det igår den 24/2 så ni borde ha fått det idag.hoppas på en snabb utbetalning så att jag kan på börja resan igen..mvh Lars

  • THåller med Lisa fullständigt det tar alldeles för lång tid att få pengarna som man blivit beviljade, det ska normalt ta 3-5 bankdagar men nu har det snart gått 2 veckor , var på väg till Finland på begravning men fick avbryta resan då pengarna ej kommit in....... Mvh Lars

  • Äntligen har jag fått lånet men det tog 10 dagar så nu kan åka till Finland på begravning, tack så mycket .mvh Lars Erik

  • Hej Lars Erik
    Beklagar att det en period nu tagit lite längre tid än normalt att göra utbetalningar. Detta har berott på att just nu har vi haft många ansökningar och utbetalningar, vilket skapat längre utbetalningstider.

    Vänligen

  • Johan det skriver ni varje gång! Bara repriser hela tiden aldrig mer jag ska ta lån hos er, ni håller aldrig vad ni lovar! Samma sak hände mig som med Lars allting var Ok å ändå ville ni ha en komplettering! Håll för helvete vad ni LOVAR

  • Hej!

    Den 6/3 ansökte och beviljades jag ett lån från er samma datum e-signerade jag även skuldebrevet.

    Den 10:e ombads jag via SMS att kontakta er vi telefon då ni behövde kompletterande uppgifter. Uppgifterna ni saknade var dock inga uppgifter ni saknade utan jag blev bara informerad om att jag inom de närmsta dagarna skulle få en blankett om autogiromedgivande hemskickad.

    Har nu börjat fundera på om ni väntar med att betala ut lånet på grund av avsaknad av autogiromedgivandet även om det verkar långsökt. Min låneansökan kan väl knappast beviljats av att jag vill betala via autogiro. Eller?

    Det är idag den 15/3 och hittills har jag inte sett skymten av vare sig lån eller autogiroblankett och börjar fundera... Ni har envist sagt att det tar 3-5bankdagar innan lånen betalas ut efter att ni fått in nödvändiga dokument här på forumet, på senare tid säger ni att det kan ta längre tid då ni är underbemannade.

    Min fråga är således vilka handläggningstider ni har idag samt huruvida att jag inte skickat in något autogiromedgivande ytterligare kan fördröja processen?

    Nu har trots allt den 7:e bankdagen nått sitt slut och det är en felmarginal om 60-100% jämfört med vad ni påstår om 3-5 bankdagar och det är inte bra någonstans.

  • Hej Magnus.

    En utbetalning ligger fortfarande oftast på 3-5 bankdagar men pga olika omständigheter kan det ta längre tid. Varför just din utbetalning dröjer kan jag inte se via detta forum.

    Även om vi saknar en autogiroblankett ifrån dig försöker vi ändå verifiera det kontonummer du har angivit, stämmer detta så kommer lånet betalas ut ändå men inget autogiro bli upplagt fören blanketten kommer åter.

    Lättast är om du ringer till vår kundservice på nytt på 0771-717 710, vardagar 7-21 samt helger 9-17 så kan vi se om något annat skulle saknas eller om vi fått något nytt besked.

    Vänlig hälsning,

  • Kontaktade er kundservice igår och tydligen hade jag fel på en siffra i kontonummret... Det hela har sagts löst sig via telefon, undrar dock varför ni inte kunde lösa problemet vid det första samtalet?

  • Hej igen Magnus,

    Det kan ha varit så att vi i det första samtalet fortfarande försökte att verifiera kontonumret och inte fått svar på om något varit fel än eller inte.

    Vad bra att vi nu fått in rätt uppgifter så vi kan betala ut ditt lån!

    Vänlig hälsning,

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.