Fungerar mobilt Bank-ID för inloggning i internetbanken företag?

Hej,

Jag blev lovad för 3-4 månader sedan att Mobilt BankID skulle funka i nya internetbanken. Hur blev det med det, ser inget någonstans?

Kommentarer

  • Hej Martin,
    Inloggning med mobilt BankID kommer att fungera när den nya Internetbanken lanseras nu i dagarna.

    Med vänlig hälsning,

  • Hej,

    Jag ser inte Mobilt BankID som inloggningsalternativ någonstans (jag vill logga in på Företagsbanken). Jag ser samma alternativ som tidigare: Kodkort, Enkel inloggning, Mobilverifiering, E-legitimation (och ser inget Mobilt Bankid om jag klickar på den).

    Hur skall jag kunna använda det för inloggning på Marginalen?

    Mvh,
    Martin

  • Hej Martin,

    Företagskunder kommer inte att läggas in i den nya Internetbanken ännu, den nya Internetbanken för företagskunder kommer lanseras i slutet på året. Då kommer företagskunder också kunna använda sig av mobilt BankID.

    Vi ber om ursäkt för den felaktiga informationen du fått.

    Med vänlig hälsning,

  • Jag ser inte Mobilt BankID för Privat. Det står någon om en App som ska laddas ner. Har inte hittat den ännu. Idiotiskt om det är en marginalspecik när det finns MobiltId

  • Per, det går att logga in med mobilt BankID. Välj "E-legitimation" när du loggar in så finns "Mobilt BankID" som ett alternativ. Jag har testat och det funkar fint.

  • Kommentaren har flyttats till ett separat inlägg.