"Vi har en uppgift registrerad om dig som vi behöver ditt samtycke för...

Så står det när jag loggar in. Men vad skall jag göra. Får inte upp någon dialog.

Kommentarer

  • Hej Fredrik!

    Var loggar du in när du får meddelandet?
    Är det på lulebo.se (Mina sidor) eller på Bostad Luleås webb?

    Hälsningar
    Lulebo
  • Det visas efter inloggning på Mina sidor på Lulebo.

  • Hej Fredrik!

    Efter kontakt med vår webbleverantör kan vi lämna följande svar till varför meddelandet som du beskriver visas efter inloggning på Mina sidor på lulebo.se:

    Programmet vi använder oss av behandlar fältet "Övriga önskemål" som en känslig uppgift eftersom det är ett fritextfält där uppgifter som rör hälsotillstånd kan förekomma. T.ex. uppgift om önskemål om att bo på nedre plan p.g.a. en fysisk begränsning. Det är dock möjligt att ange andra uppgifter i fältet men fältet behandlas alltid som en känslig uppgift oavsett vad som står i det. Det innebär att om du tar bort texten i fältet försvinner meddelandet. Alternativet är att godkänna att vi får spara texten i rutan.

    Gäller detta fält som finns under flikarna för "Intresseanmälan" på Mina sidor:

    Eftersom Lulebo för närvarande inte hanterar intresseanmälningar för lägenheter själv (det kommer däremot att gälla efter årsskiftet) ska vi tillsammans med webbleverantören utreda om det är möjligt för sökande att själv ändå rensa uppgifter som denne har skrivit in i fältet ”Övriga önskemål” för lägenheter.

    På Mina sidor på lulebo.se visas endast intresseanmälningar för p-plats och förråd. Har du skrivit in text i fältet ”Övriga önskemål” för p-plats eller förråd kommer du däremot åt att radera texten.

    Hälsningar

    Lulebo