Vad har Lulebo för villkor för uthyrning av lägenheter?

Hej!

Vad gäller för att få ett lägenhetskontrakt hos er?

Kommentarer

  • Hej Antero!

    I korthet gäller att den blivande hyresgästen behöver:
    • ha fyllt 18 år
    • ha god ekonomi:
      - kunna styrka sin inkomst under de kommande sex månaderna,
      - inte ha några betalningsanmärkningar de senaste tolv månaderna
      - vara skuldfri i förhållande till Lulebo eller annan hyresvärd samt
      - vara skuldfri hos kronofogden
    På vår webbplats finns utförlig information, läs mer här.

    Hälsningar Lulebo
    Thommy Kommunikatör
    (Uppdaterad )
  • Hej! Jag vill hyra en lägenhet i Södra Sunderbyn på Hemängsvägen 32b.

    Med vänlig hälsning  Farideh
  • Hej Farideh!

    Lediga lägenheter visas på Lulebos webbplats, se här.

    För att söka bostad krävs att du är registrerad i deras bostadskö och ha betalat köavgiften som är 250 kronor och betalas årligen.

    Vänliga hälsningar

    Thommy Kommunikatör
    (Uppdaterad )
  • Hejsan! Jag fick några erbjudanden men vet inte riktigt var kan jag anmäla intresse?😀
  • Hej Fatema.

    Om du har fått erbjudanden, så har du redan gjort intresseanmälningar.
    Tänk på att det är viktigt att du svarar ja eller nej till de erbjudanden du får. Detta gör du innan svarstiden passerar.

    Har du fler frågor kring detta kan du kontakta vår Lägenhetsförmedling på telefonnummer 0920-23 67 20, vardagar kl. 9:00-12:00.

    Många hälsningar från oss på Lulebo
  • How is the selection made for the apartment of interest shown? As they show so many points required for the apartment. Unfortunately I don´t have, so how i will get appartement?
    Waiting eagerly for your answer.
  • Hi Barkha.

    Apartments are allocated according to queue points. The points you see on our website are points for the person with the longest queue time on that specifik apartment. Sometimes we also have apartments available for direct booking. These apartments are allocated on a "first-served basis", not by queue points.

    If you have more questions please contact us at phone number 0920-23 67 20 on weekdays between 9:00-12:00.

    Best regards Lulebo