Temperatur

Hej under värmeböljan som vi har haft då har det varit varmt i lägenheten. Jag har haft fönster öppna för att få in luft. Men det är varmt och ventilationen har inte enligt mig fungerat dom den ska. Fläkten min som jag har hjälper inte heller mot värmen. Jag har solen hela dagen mot fönstren fast man har passienerna för. Vad ska jag göra det har varit ca 28-32 grader inne.

Kommentarer

  • Hej Linda!

    På sommaren, när det är riktigt varmt ute, kan inomhustemperaturen också öka och överstiga målvärdena på 20-22 grader trots att elementen inte tillför någon värme. Vid extrema väderomslag kan inomhustemperaturen stiga ännu mer. Lulebo har inte luftkonditionering i lägenheterna och därför, vid sådana tillfällen som exempelvis under en värmebölja, måste man tyvärr acceptera att det kan bli varmare inomhus. Det finns ändå saker som hyresgästen själv kan göra för att förbättra situationen och få ett behagligare inomhusklimat. På vår hemsida ger vi flera tips - Klicka här och läs mer.

    Hälsningar
    Lulebo