Studentlägenhet uppsägning?

Hej! Jag undrar hur det är om man säger upp sin studentlägenhet under de avgiftsfria månaderna t. ex. om man säger upp den 7 juli är det fortfarande 1 kalendermånad, alltså 31 augusti som gäller?

Kommentarer

  • Hej Hampus!

    Sägs hyresavtalet upp i juli gäller uppsägningstiden till nästkommande månadsskifte, dvs. till 2021-08-31.

    Sägs avtalet upp under juni som är hyresfri avslutas avtalet till nästa hyresfria månads slut, dvs. till 2021-07-31.

    Tips!
    Kom ihåg att i god tid boka tid för avflyttningsbesiktning hos bovärden. Läs mer i bifogad flyttfolder.

    Hälsningar
    Lulebo