Snöröjningen

Snöröjningen på gården i Södra Sunderbyn är väldigt dålig. Man kan få gå i driven djupsnö upp till knäna en hel helg. De senaste gångerna det snöat helgen så har snöröjningen lyst med sin frånvaro. Idag 8/2 har det snöat tung blöt snö sedan kl. 11 och det blåser så det driver. Inte en enda traktor i sikte för att hålla efter. Tänker att det kommer väl ligga kvar hela helgen även denna gång som vid de tidigare snöandet denna säsong vid helgen. Det är för dåligt.

Kommentarer

  • Hej Monika.

    Vid kraftigt snöfall under kortare tid prioriteras framkomligheten i våra bostadsområden. I samband med snöväder följer Lulebo, tillsammans med entreprenörer som snöröjer och halkbekämpar, utvecklingen timme för timme och gör allt vi kan för att minimera snöfallets påverkan på våra hyresgäster.

    Via nedanstående länk kan du läsa mer om snöröjningen i Lulebos bostadsområden:

    Snöröjning Lulebos bostadsområden

    Många hälsningar från oss på Lulebo