Regler kring husdjur?

Vad finns det för regler kring husdjur i studentbostäder? Är det tillåtet att ha innekatt?

Kommentarer

  • Hej Lina!

    Det är inte tillåtet att ha husdjur i möblerade rum i korridor. Däremot är det tillåtet i omöblerade studentlägenheter.

    Hälsningar
    Lulebo
  • Hej!
    Är det tillåtet att ha hund i en 2:a på Docentvägen som är omöblerad?
  • Hej Anneli!

    Ja, det är tillåtet att ha hund där.

    Har du fler frågor om boendet är du välkommen att kontakta bovärden, här finns kontaktuppgifter.

    Hälsningar
    Lulebo
  • Hej
    Är det tillåtet med katt i de nya lägenheterna på Assistentvägen 2 & 4?
  • Hej Moa!

    Ja, det är tillåtet.

    Men vi skickar med en påminnelse och ett tips från Luleå kommuns skrivelse:

    Tänk på att hundar och katter ska hållas under sådan tillsyn som med hänsyn till deras natur och övriga omständigheter behövs för att förebygga att de orsakar skador eller avsevärda olägenheter.

    Hälsningar
    Lulebo
  • Hej!

    Jag vill vara säker att det är tillåtet att ha hund i en 2:a på Kompanivägen?

    Hälsningar
  • Hej.

    Det är tillåtet att ha husdjur på Kompanivägen.

    Många hälsningar från oss på Lulebo
  • Hej är det tillåtet att ha husdjur i en 2:a på Professorsvägen?
  • Hej Ylva!

    Ja, det är tillåtet med husdjur där.

    Hälningar
    Lulebo