Kan make/maka vara medsökande?

Jag har stått många år i kö och vill att min man ska ”ärva” kötiden om det händer mig något.
Lena

Kommentarer

  • Hej Lena,

    Undantag från denna regel är om en sökande avlider eller flyttar till ett permanent vårdboende. Under förutsättning att den sökandes efterlevande/make/maka har har levt tillsammans med den avlidne under äktenskapsliknande former och varit folkbokförd på samma adress som den sökande under de senaste tre (3) åren, kan den efterlevande/maken/makan, mot uppvisande av dödsfallsintyg och/eller folkbokföringsintyg, överta den sökandes köpoäng i Lulebos köer.

    Många hälsningar från oss på Lulebo.

    Ebba Kundmottagare