Hur säger jag upp min lägenhet?

Hej! Jag ska säga upp min lägenhet, var finns blankett för uppsägning?

Kommentarer

  • Hej Petra!

    Uppsägning ska göras skriftligen.
    På vår webbsida Bo bra finns uppsägningsblankett.

    Uppdatering 2020-08-19: Numera erbjuder vi möjlighet att säga upp en lägenhet digitalt. Ring Kundcenter på tel. 0920-23 67 30 för att få information om hur det går till.
    Lulebo
  • Hej, kan man fylla i uppsägningsformuläret och skicka det via e-post. och till vilken e-post i så fall?

  • Hej Zainab!

    Formuläret på webben går inte att fylla i på skärmen och skicka med e-post. Däremot erbjuder vi numera möjlighet att säga upp en lägenhet digitalt.

    Ring Kundcenter på tel. 0920-23 67 30, där får du information om hur det går till.

    Hälsningar
    Lulebo
  • Hej!

    Om jag blir tilldelad en lgh som står tillträde nu, måste jag ta den direkt eller kan jag vänta 3 månader eftersom jag har en annan lgh hos Lulebo?
    Eller kan man bara skifta lgh?
  • Hej Mary!

    Det datum som anges som senaste tillträdesdatum gäller. Du kan alltså inte välja att skriva kontrakt som börjar gälla efter senaste tillträdesdatum.

    Har du bott fem år eller längre i samma Lulebolägenhet och flyttar till en annan Lulebolägenhet som du erhållit med din kötid har du ingen uppsägningstid.

    I samband med kontraktsskrivning för lägenhet nollställs alltid köpoängen och börjar räknas om på nytt.

    Har du fler frågor om tillträde eller uppsägningstid är du välkommen att kontakta vår Lägenhetsförmedling, tel. 0920-23 67 20, vardagar 9-12, eller via e-post: lagenhetsformedling@lulebo.se

    Hälsningar
    Lulebo