Hur många intresseanmälningar?

Hej! Om jag anmäler intresse på en lägenhet och sedan tackar nej, tappar jag något på det? Finns det någon gräns för hur många gånger man kan tacka nej innan man tappar kötiden?

Kommentarer

  • Hej Erik!

    Köpoängen nollställs alltid när du skriver på ett hyreskontrakt.
    Här kan du läsa mer om köpoäng och vad som gäller.

    En sökande kan vara spärrad från att göra intresseanmälningar om…
    • …användarkontot och den sökandes köer inte har uppdaterats/sparats om i tid och kontot blivit vilande.
    • … denne vid tre (3) tillfällen har blivit erbjuden visning men inte har svarat vare sig JA eller NEJ på frågan om fortsatt intresse för det aktuella objektet innan den tidsgräns som angetts i samband med visningserbjudandena har passerats. Du måste alltid svara, även om du valde att inte gå på visningen, och det är viktigt att du lämnar ditt svar i tid. Om du inte svarar JA eller NEJ vid tre (3) tillfällen blir du spärrad från möjligheten att lämna intresseanmälningar på lediga objekt under tre (3) månader.
    • Så fort en intressent muntligt har accepterat ett hyreskontrakt och Lulebo har skickat kontraktet till den blivande hyresgästen för e-signering med BankID nollställs intressentens köpoäng i den aktuella kön. Samtidigt spärras den blivande hyresgästen från att göra nya intresseanmälningar för samma objektstyp till och med 14 dagar efter tillträdesdatum.
    På vår webbplats kan du läsa mer om hur intresseanmälningar hanteras - klicka här.

    Har du fler frågor kring uthyrningsprocessen är du välkommen att kontakta lägenhetsförmedlingen på tel. 0920-23 67 20, vardagar 9-12, eller via e-post: lagenhetsformedling@lulebo.se

    Hälsningar
    Lulebo
  • Min fråga var om jag anmäler intresse på en lägenhet, går på visning och inte känner att den passar mig, tackar nej inom tid, kan jag göra det hur många gånger som helst eller finns det någon gräns för det?
  • Hej!

    Du kan tacka nej hur många gånger du vill, det finns inga begränsningar på det bara du gör ett val och tackar JA eller NEJ.

    Låter du bli att svara på ett erbjudande tre gånger blir du spärrad från att göra nya intresseanmälningar i 90 dagar (köpoängen fortsätter dock att räknas med en poäng per dag).

    Hälsningar
    Lulebo
  • Hur tar jag bort intresseanmälningar på lägenheter? Har tre stycken som är max men vill ta bort en och göra en intresseanmälan på en annan.
  • Hej Henrik.

    Om du har gjort en intresseanmälan och inte hunnit få ett erbjudande, så loggar du in på Mina Sidor och tar bort denna själv.

    Har du däremot hunnit få ett erbjudande, så behöver du vänta tills kontrakt är skrivet med ny hyresgäst. Därefter tas din intresseanmälan bort med automatik.

    Du kan läsa mer om detta via denna länk:
    Intresseanmälningar

    Har du fler frågor kan du kontakta vår Lägenhetsförmedling på telefonnummer 0920-23 67 20, vardagar kl. 9:00-12:00 alternativt via e-post lagenhetsformedling@lulebo.se

    Många hälsningar från oss på Lulebo
  • Hej,
    Jag hade fått ett erbjudande av visning på en lägenhet men efter jag kollat på den så tackade jag nej. Nu ligger denna lägenhet kvar under mina intresseanmälningar och gör att jag inte kan lägga en intresseanmälan på ett annat objekt. Om jag har tackat nej så borde väl inte den ligga kvar som intresseanmäld?
  • Hej Mattias.

    Oavsett om du har tackat ja eller nej till ett erbjudande, så ligger erbjudandet kvar tills det att Lulebo skrivit kontrakt med den hyresgäst som blir tilldelad kontraktet.

    Lulebo kan alltså inte ta bort din intresseanmälan och du behöver i dagsläget avvakta tills kontrakt är skrivet.

    Många hälsningar från oss på Lulebo
  • Hur lång tid tar det att få veta om man får komma på visning? Anmälde intresse idag på en lägenhet som är tillgänglig 1 december så det är inte så mycket tid
  • Hej Cecilia.

    Om du hamnar bland de 8 första, så kommer du första vardagen efter att anmälningstiden gått ut, få veta om du blir erbjuden visning av lägenheten.

    Har du fler frågor kring detta kan du kontakta vår Lägenhetsförmedling på telefonnummer 0920-23 67 20, vardagar kl. 9:00-12:00.

    Många hälsningar från oss på Lulebo

  • Hej var ser jag o hör min intresseanmälan
    På lägenheter//Lena
  • Hej Lena

    Når du loggar in på mina sidor ser du dina intresseanmälningar under tiden den ligger publicerad.
    Ett erbjudande ser sedan de som ligger på plats 1-8 på Mina Sidor.
    Har du en högre placering syns inte detta.
    Har du fler frågor kring detta kan du kontakta vår Lägenhetsförmedling på telefonnummer 0920-23 67 20, vardagar kl. 9:00-12:00.

    Många hälsningar från oss på Lulebo

    Ulrika Kundmottagare
  • Om någon tackar nej och jag är på plats 7 och någon före mig tackar nej. Kommer min placering då ändras så att jag ser detta på Mina Sidor eller ser det ut som jag är 7 hela tiden?

    /Sanna
  • Hej Sanna.

    Du ser inte någon omplacering på Mina Sidor. Dvs. du kommer hela tiden se att du står på plats 7 oavsett om någon före dig tackar nej.

    Många hälsningar från oss på Lulebo