Välkommen till Lulebos kundforum!
Läs befintliga frågor och svar eller ställ din egen fråga. Vi svarar så snart vi kan, senast inom tre arbetsdagar.
Felanmälan görs på 0920-23 67 00, måndag-fredag kl.07.15-15.30 (1/5-31/8: kl.07.15-14.30), telefonsvar hänvisar till journummer under övrig tid.
Lulebo AB är alla Luleåbors eget bostadsföretag. Vi finns till för alla; oavsett ursprung, ålder eller inkomst, och vi arbetar för att tillhandahålla bra bostäder i de flesta delar av Luleå, där medborgarna vill bo. Vi har ca 7 750 hyreslägenheter, varav drygt 1 000 är studentbostäder och drygt 325 finns i våra sex trygghetsboenden. Vi har också 125 kommersiella lokaler i vårt fastighetsbestånd. Bolaget är kommunägt och ingår i Luleå Kommunföretag AB. Verksamheten utförs av cirka 80 medarbetare inom många olika yrkeskategorier. Yttre skötsel samt om- och tillbyggnad av fastigheterna upphandlas externt.
Svaret på din fråga är tyvärr lite vagt: Det beror på.
När man flyttar in i en lägenhet ska den såklart vara utrustad med fungerande fryslådor. Om fryslådor saknas vid inflyttning ska Lulebo beställa nya, utan kostnad för hyresgästen. Om man inte är nyinflyttad så beror allt på hur lådorna gick sönder/försvann, hur gammal frysen är m m. Det är alltid en bra idé att kontakta sin bovärd för att höra sig för - då får man rätt svar, oavsett om man är nyinflyttad eller har bott länge.
Många hälsningar från oss på Lulebo