Hur ska jag få igång Tv:n?

Hej, jag har en äldre Tv utan inbyggd digitalbox. Måste jag införskaffa en digitalbox från ComHem för att kunna se på grundutbudet d.v.s. 1, 2, 4:an osv. eller går det att ansluta en s.k. F-kabel från Tv:n till ComHem-uttaget i väggen? En ny box från ComHem kostar 935 kr. En vanlig antennkabel passar inte. Har provat ansluta en äldre digitalbox till Tv:n men det fungerar inte heller.

Mvh /Magnus

Kommentarer

  • Hej Magnus,

    Det var lite svåra frågor för oss som jobbar mycket med fastigheter men ingenting med TV! :-) Jag har ändå kollat runt och fått följande information:

    • För att kunna se de kanaler som ingår i Lulebos avtal med ComHem och i din hyra behöver du antingen en tv med inbyggd box/ca modul godkänd för ComHem eller en separat box.
    • Beroende på vilken box/abonnemang man väljer så kan den eventuellt kopplas in med f-kabel på ComHems datauttag (se instruktioner som medföljer boxen om det är möjligt).
    På vår hemsida finns mer information om tv i våra lägenheter: https://www.lulebo.se/artikel/tv. ComHem vet förstås ännu mer - du når dem på telefon 90222.

    Lycka till med detta och ha en trevlig helg hälsar vi på Lulebo
    Eva Marknadschef
  • Märkligt har samma problem .. tv grundutbud ska ingå i hyran.  Så måste man köpa en box fr com hem för nästan 1000 kr ? Vilket sätt ! Urdåligt .. kan tänka mig att många m mig blir utan tv och äldre . Så dåligt kan inte vara rätt ! Com hem ville dessutom hyra ut en box för 799 m det enklaste utbudet ?!? Hyra ut? All har inte råd m de nyaste tv apparaterna och min är dessutom inte gammal för mig typ 6 år ?? Är dock m i hyresgäst föreningen ska höra m dem . Samtidigt när m kontaktar com hem ska de sälja på allt de har t.o.m. att m ska byta sitt telefon abonnemang.. fy skäms så dåligt av Lulebo . Finns inga kanaler som ingår i hyran det är inte sant ! Dessutom finns inte boxar på tex Elgiganten.. du blir tvingad att köpa fr com hem 😡
  • Hej Catarina!

    Det är inte säkert att du behöver köpa en digital-box. Enligt Com Hem kan de flesta äldre tv-apparater ställas om till digital-tv. På deras hemsida finns en guide att följa. Med hjälp av den kan du prova om din tv går att ställa om till digital-TV enligt deras instruktioner. Klicka här för att läsa mer om det.

    På vår hemsida finns information om tv i våra lägenheter och vilka alternativ som gäller, klicka här för att läsa mer.

    Hoppas det ordnar sig för dig!

    Vänliga hälsningar
    Lulebo
  • Tack för svar , ska pröva igen tycker det är krångligt iaf
  • Ja det är ganska dåligt av Lulebo att säga att det ingår i hyran när du måste betala för att använda det. Jag har nu sökt på tele2:s sidor i en timme utan att bli klokare på var jag beställer detta abonemang och box. Varken Lulebo eller Tele2 verkar vara intresserad av att jag skall hitta den.
    Kan ni ge mig den exakta url: en till beställnings sidan?

    affe
  • Hej Affe,

    Via Lulebos gruppavtal med Tele2 har våra hyresgäster möjlighet att se en del kanaler kostnadsfritt, däremot tillkommer en engångskostnad för digitalboxen eller tv-modulen.
    För att kunna ta emot den digitala signalen via antennuttaget och ta del av de kostnadsfria kanalerna krävs en digitalbox för Tele2 eller, om er TV har inbyggd digitalbox, en TV/CA-modul.

    Kontakta Tele2 för beställning av denna digitalbox. Följ denna länk från vår hemsida ​​Tele2​​​.

    Många hälsningar från oss på Lulebo.
    Ebba Kundmottagare