Angående borgensman

Jag har skulder hos Kronofogden, kan jag då med en Borgensman få ett kontrakt?

Kommentarer

  • Hej Lars-Erik,

    Tyvärr är det så att den som har skulder hos Kronofogden inte kan bli aktuell som hyresgäst hos Lulebo. Det hjälper inte med borgenärer, den blivande hyresgästen måste själv ha en god ekonomi. Här hittar du mer info om våra uthyrningsvillkor: https://www.lulebo.se/artikel/villkor-for-uthyrning

    En bra plan är att försöka betala av sina skulder så fort som möjligt och sedan hålla sig skuldfri i 12 månader - då har man återfått chansen att hyra lägenhet av oss.

    Många hälsningar från oss på Lulebo
    Eva Marknadschef