Hur anmäler jag fel i min lägenhet och när kan jag förvänta mig att få det åtgärdat?

  • När du upptäcker fel i din lägenhet eller allmänna utrymmen så behöver du rapportera det till oss så att vi kan åtgärda felet eller skadan. Du anmäler felet enklast via Mina Sidor.

    Vi tar emot din anmälan i kundcenter och behandlar den genom att först identifiera vilken typ av åtgärd som är bäst lämpad för just det fel som du har rapporterat. Ibland kontaktar vi dig för att ställa lite kontrollfrågor och då och då kan vi även avhjälpa felet direkt genom rådgivning till dig.

    Vanligtvis ber vi en av LKF´s egna områdestekniker att komma hem till dig för att titta på om hen kan laga felet direkt. Vår områdestekniker gör då även bedömningen om det behöver beställas någon reservdel, eller om felet är av en sådan karaktär att någon hantverkare eller extern samarbetspartner behöver kopplas in.

  • I normalfallet får du en första kontakt inom en vecka från det att du har anmält ditt fel.

    Beroende på ärendets art kan sedan utförandetiden skilja sig åt och därför är det svårt att ge en exakt tid på när allt kan vara lagat och klart! Vi gör vårt bästa för att det ska gå så fort som möjligt och vara smidigt för dig.

    Vi prioriterar alltid fel som bedöms som akuta, där det finns en risk för större skada på fastigheten.




Lunds Kommuns Fastighets AB Kundcenter (Uppdaterad ) Rapportera olämpligt innehåll
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.