Information om Persienner och Byte av Glödlampor, Lysrör och Glimtändare

Information om Persienner:
  • Persienner ingår inte våra lägenheter så finns det persienner uppsatta i er lägenhet på inflyttningsdagen så är dessa kvarlämnade efter tidigare hyresgäst. Vill ni få dessa bortplockade ska ni anmäla detta till besiktningsmannen inom 8 dagar efter att ni flyttat in.

  • Eftersom persienner tillhör er hyresgäster så är det ni som tillhandahåller dessa. Går era persienner sönder eller om ni vill byta ut dem till nya så plockar ni ner dem gamla på egenhand och slänger på soptippen,
    Detta är därför inte möjligt att felanmäla via LKF.

Byte av Glödlampor, Lysrör och Glimtändare:
  • Glödlampor/lysrör ansvarar hyresgästen själv för, vilket innebär att när lamporna i lägenheten går sönder är det ni som får byta dessa, Hit hör även lampor till spis, kyl, frys, fläkt och badrumsskåp till.

  •  Du kan även läsa mer om detta på vår hemsida under Saker du fixar själv  som finns längst ner på sidan ang felanmälningar.

  • Är du osäker på hur du gör eller om belysningen inte fungerar trots att du har bytt lampa är du självklart välkommen att kontakta vår felanmälan så hjälper vi er.
    Felanmälan görs via Mina sidor eller genom att ringa oss på 046-358500.

Kundcenter (Uppdaterad ) Rapportera olämpligt innehåll
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.