Hur beställer jag TV från Tele2 och vad gör jag om kanalerna inte kommer in?

För majoriteten av våra lägenheter levereras TV av Tele2 där grundutbudet ingår i din hyra. Här kan du läsa merom utbudet.

Steg 1:
För att få tillgång till grundutbudet behöver du koppla en antennsladd mellan uttaget och din TV. När dessa blivit sammankopplade gör du en kanalsökning på din TV.

Steg 2: Om detta inte fungerar och kanalerna saknas helt, Testa då med nedanstående steg som ComHem tipsar om på sin hemsida.
  • Kontrollera att din antennkabel är korrekt ansluten
  • Koppla bort eventuell T-koppling för att utesluta att felet sitter i denna
  • Prova att byta antennkabel (vi rekommenderar att prova med en antennkabel som inte är längre än 7 meter samt oskarvad)
  • Prova att koppla till ett annat uttag om det finns fler än ett i bostaden
  • Gör en driftsökning för att kontrollera om det finns något känt fel på din adress

Om varken steg 1 eller steg 2 fungerar, ber vi dig kontakta ComHems kundtjänst på telefonnummer 90 222.
Ni kan också Läsa Mer Här
(Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.