Havregryn

Havregryn är enligt er fullkorn. Nu finns det påsar med havregryn där det är tryckt fullkorn. En kamrat påstår att de är mörkare  och dyrare. Vad är skillnaden egentligen?
Mats Gustafsson

Kommentarer

  • Hej Mats

    Tack för ditt mejl.

    Om du som konsument har frågor om eller synpunkter på något livsmedel, vänd dig i första hand till tillverkaren. Om det är en färdigförpackad produkt så hittar du kontaktuppgifter till företaget som ansvarar för märkningen på förpackningen.

    Livsmedelsverket har ingen förteckning över vad det är för havregryn i förpackningarna.

    Vänliga hälsningar,
    Anna

Din e-postadress visas aldrig för andra, bara ditt namn om vi lägger ut ditt inlägg i forumet.