Livsfarliga cykelbanor!

Varför lägger ni nya cykelbanor mitt i körfälten? Det är både opraktiskt och rent livsfarligt. Bilismen har ju bara ökat i Lillestad, både yrkes och privattrafik - vlket torde tyda på att folk vill ha bättre framkonlighet för just motorfordon. Bra för företagsnäringen är det också. Och så slängs miljoner ut på det här eländet, var kommer det ifrån? Finns det alls något väljarstöd för det här?

Peter

Kommentarer

  • Hej Peter,

    Jag märker att det här är en väldigt viktig fråga för dig och någonting du brinner för men i ett led att minska biltrafiken i centrum och göra det mer miljövänligt har vi valt att förlägga cykelbanor på det här sättet i stan.

    I samband med detta så kommer vi ju även att påbörja arbetet med Lillestadsleden som kommer att leda den tunga trafiken ut från stan och samtidigt öka framkompligheten så att det blir bättre för alla.

    Tack för ditt engagemang!

    Harry Svensson Kommunpolitiker