Hur ser Lillestads planer ut kring miljöförbättring?

Källsortering och miljöförbättring är något som är viktigt för mig och något som jag vill att kommunen satsar på. Hur ser planerna ut kring detta?
Vilka åtgärder kommer kommunen ta kring detta under de kommande 5 åren?

Birgitta
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Birgitta,

    Tack för din fråga. Lillestads politiker värnar mycket om miljön och tycker att det är otroligt viktigt att Lillestad ligger i framkant när det gäller miljömedvetenhet.

    Bla. kommer vi att satsa ännu mer på att ge alla invånare i Lillestad möjligheten att källsortera sitt avfall och ingen invånare i Lillestad skall ha längre än 1km till närmaste miljöstation.

    Vi är också mitt i en stor upphandling kring nya biogasbussar!

    Ha en fin dag

    Eva Jönsson Kommunpolitiker
  • HEj Birgitta,

    Jag vill bara säga hej!

    Sofie Nilsson Kommunikatör
    Bästa svaret