Hur stort får mitt handbagage vara?

Finns det några regler angående handbagage ombord på bussen?
Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör

Kommentarer

  • Handbagage, väska eller föremål, av skälig storlek som lätt kan bäras av och på fordonet av den resande, får medföras utan kostnad. Handbagage ska förvaras under stol, i knäet, på bagagehylla eller på annan i fordonet anvisad plats, utan olägenhet för annan resenär. Handbagage får inte placeras på sittplatser eller så att utrymningsvägar blockeras.

    Av säkerhetsskäl får tyngre handbagage, eller handbagage som sticker ut från hyllan, inte placeras på hatthylla.

    Hopfällbar cykel, små barncyklar utan cykelkejda samt mikrobike räknas som handbagage.
    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.