Hur får jag tag på mina kvarglömda saker?

Vart vänder jag mig om jag glömt något på bussen eller tåget?
Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör

Kommentarer

  • Har du tappat bort ditt paraply, dina handskar, skolböckerna eller något annat på bussresan, kan du vända dig till Hittegods inne på Växjö Resecentrum.

    Kontaktuppgifter
    Tel 0733-47 79 26
    hittegods@lanstrafikenkron.se
    Öppettider måndag-fredag 11.00-13.00 (gäller både för telefon och besök).
    Glömt något på Krösatågen?Krösatåg syd (Växjö-Hässleholm): Kontakta Hittegods inne på Växjö Resecentrum, se ovan.

    Krösatåg nord (mot Jönköpings län): Ring 0380-776 20, kl. 9.00-15.00 på vardagar.
    Glömt något på Öresundståget?Hittegods på Öresundståg hanteras i samarbete med Hittegods Sverige (HGS). Om du glömt något på tåget kan du kontakta HGS alla vardagar kl 11-17 genom att besöka, ringa eller maila dem.

    Kontaktuppgifter, kundtjänstTel: 0722-03 20 23
    Öppettider vardagar kl. 10.00-17.00
    Malmö hittegodscentral
    hgs.malmo@gmail.comtel: 0722-03 20 27 eller 0722-03 20 28
    hittegodssverige.se
    Uthämtning av hittegods sker genom personligt besök till HGS kontor i Malmö eller via postförsändelse. Hittegodset ska hämtas inom en månad från det att du fått reda på att HGS har ditt förlorade gods. Vid uthämtning tas en hanteringsavgift ut. Om godset skickas som postförsändelse betalar du hela portokostnaden samt hanteringsavgiften.
    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör
  • Jag har tabbat min mobil på bussen nummer 2 i Växjö. Med vem kan jag ta kontakt för att kunna hitta den?
  • Kontakta vårt kundcenter på resecentrum.
    Tel 0733-47 79 26
    hittegods@lanstrafikenkron.se
    Öppettider måndag-fredag 11.00-13.00 (gäller både för telefon och besök).