Vilka erfarenheter krävs om man vill jobba som sjuksköterska i era projekt?

Hej! Jag är en snart examinerad sjuksköterska och har alltid haft en dröm om att jobba för er i fält. Nu ska jag börja samla erfarenheter och jag undrar vilken väg som är bäst att gå? Rekryterar ni folk från alla möjliga avdelningar (kirurg, medicin, akut)?
Jag läste också att franska nästan är ett krav för fältarbete idag. Jag läste franska i 6 år på högstadiet/gymnasiet men den behöver förstås förbättras och jag undrar om ni har någon rekommendation på vilken sorts kurs man kan läsa för att bäst förbereda sig.

Kommentarer

  • Hej Isabell,

    Tack för din fråga!

    Vi är väldigt glada för att du tänker på Läkare Utan Gränser. All information om att jobba i våra projekt som sjuksköterska och vilka krav som ställs finns på vår hemsida: https://lakareutangranser.se/sjukskoterska

    Det är också via vår hemsida som du ansöker.

    Om du blir antagen har du möjlighet att gå en kurs i franska via oss men vi ser självklart att du läser franska på egen hand innan du ansöker. Det gör det mer troligt att du blir antagen eftersom vi främst söker sjuksköterskor med goda franskakunskaper.

    Jag hoppas att du återkommer i framtiden. Ett varmt tack för ditt engagemang!

    Vänliga hälsningar,
    Rekrytering Program
    (Uppdaterad )

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy