Vilka är Läkare Utan Gränser?

Vad gör Läkare Utan Gränser?

Läkare Utan Gränser

Kommentarer

  • Läkare Utan Gränser, eller Médecins Sans Frontières (MSF), är en medicinsk humanitär organisation med världen som arbetsfält. Läkare Utan Gränser bistår människor som drabbats av kriser, krig och naturkatastrofer oavsett deras politiska åsikt, religion eller etniska tillhörighet.

    Läkare Utan Gränser i Sverige är en ideell förening som samlar in pengar, rekryterar fältarbetare och bildar opinion. Dessutom berättar vi för allmänheten, politiker, medier och sakkunniga om livsvillkoren för de människor vi möter i fält.

    Härkan du läsa mer om vår organisation.

    Vänliga hälsningar,

    Givarservice
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.