Varför lägger ni pengar på reklam?

Jag har sett att ni gör reklam, varför det?

Läkare Utan Gränser

Kommentarer

  • Syftet med kampanjer är att nå ut med våra budskap för att på så sätt få stöd för vårt arbete. Vår ambition är att alla våra kampanjer ska vara gratis eller rabatterade för att hålla kostnaderna nere. Till exempel är nästan alla våra tidningsannonser publicerade gratis eftersom tidningarna ibland har osålt utrymme att fylla.

    De kostnader vi ändå har får vi tillbaka mångdubbelt vilket gör att vi kan bistå ännu fler människor med livsviktig vård runt om i världen.

    För 2018 såg fördelningen av kostnaderna ut så här: 84,6 % till det ideella ändamålet, 12,7% var insamlingskostnader och resterande 2,7% användes till administration. Mer information om hur dina gåvor används hittar du i vår
    årsredovisning.

    Vänliga hälsningar,

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy