Varför har ni valt att jobba i just Götene?

Är inte behovet större i till exempel Stockholm?

Kommentarer

  • Det finns behov av psykologisk hjälp till asylsökande på många håll i Sverige. Eftersom vi har möjlighet att starta ett projekt i Sverige fick vi välja en lämplig kommun. Enligt vår kartläggning var Götene kommun lämplig av flera orsaker, bland annat dessa:

    • Kommunen är liten (ca 13 000 invånare) med ett relativt stort antal asylsökande (ca 1 200 personer). Omkring var tionde person i kommunen är asylsökande. Behoven är därför stora i kommunen.
    • Färre organisationer och nätverk för flyktingar arbetar i små kommuner som denna (jämfört med stora städer som Malmö, Göteborg och Stockholm). Behovet av tilläggsinsatser är därför större.
    • Kommunens vårdsektor vill gärna samarbeta med oss. Därför kan vi snabbt komma igång med vårt arbete.

    Vänliga hälsningar,

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy