Vad händer med era patienter när ni nu tackar nej till stöd från EU?

Vad betyder det för era patienter att ni slutar ansöka om pengar från EU-institutioner och EU:s medlemsländer?

Kommentarer

  • De av våra projekt som blir finansierade av EU-medel för tillfället kommer inte att avbrytas, och för att försäkra oss om att ingen av våra patienter blir lidande kommer vi att använda medel från vår reservfond.

    I år utgör EUs bidrag uppskattningsvis 2 % av Läkare Utan Gränsers internationella budget. 92 % av alla våra intäkter kommer från privata givare. Vi behöver nu mer än någonsin tidigare förlita oss på våra privata givares generositet.

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.