Rekryterar ni undersköterskor till fält?

Hej!

Jag blir färdig undersköterska i årsskiftet, med inriktning på akutsjukvård. Jag har arbetslivserfarenhet som vårdbiträde (ca 1,5 år), samt utbildning inom genusvetenskap, en del sociologi och en del pedagogik. Jag har dessutom en utbildning som barnskötare.
Finns det något jag kan göra i Läkare Utan Gränser?

Kommentarer

  • Hej Sarah

    Jag har skickat din fråga vidare till HR-fält.
    Tack för att du visar intresse för att arbeta i fält.
    Du kan hitta mer information här

    Vänliga hälsningar

  • Hej Sarah,

    Tack för din fråga!

    Vi rekryterar tyvärr inte undersköterskor eller vårdbiträden från Sverige, det är en av de personalkategorier vi rekryterar på plats där vi har våra projekt. En av anledningarna till detta är att det är viktigt att omvårdnadspersonalen talar patienternas språk, vilket internationell personal sällan gör.

    Läs gärna mer på länken ovan om någon av de icke-medicinska positionerna kan passa dig, det krävs dock gedigen arbetserfarenhet från det området och om din erfarenhet är den du beskriver ovan är jag ledsen att meddela att vi för närvarande inte har en position som matchar dig. Håll gärna utkik på hemsidan om nya positioner dyker upp, eller återkom i framtiden!

    Vänliga hälsningar,

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy