Tar ni emot medicinska redskap och sjukvårdsmaterial?

Jag undrar om ni tar emot material så som exempelvis kanyler, sprutor, proteser, kryckor, blodsockerapparater och ortoser? Eller möjligtvis oanvända mediciner?

Läkare Utan Gränser

Kommentarer

  • Vi uppskattar initiativet, men vi kan inte ta emot medicinska redskap och utrustning i Sverige. Det beror på att det är dyrare att samla in, transportera och ta i bruk denna utrustning än att köpa den direkt från våra underleverantörer.

    Vi kan dock hänvisa dig till andra organisationer som kan ta emot material.

    När det gäller möbler och kläder så kan vi hänvisa till Läkarmissionen:
    Telefon: 08 – 620 02 00
    Vällingby: Hämtning av större varor, ring 08 – 620 02 00 vardagar 10:00 – 12:00 eller maila till shbooking@lakarmissionen.se

    Röda Korset har möjlighet att ta emot en del sjukvårdsmaterial;
    Mail: info@redcross.se
    Telefon: 0771-199 500

    Human Bridge har också möjlighet att ta emot en del sjukvårdsmaterial och kläder:
    Mail: info@humanbridge.se
    Telefon: 0383-46 74 70

    För att skänka mediciner kan du vända dig till ditt lokala apotek.

    Vänliga hälsningar,

    Anton Givarservice
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.