Kan jag få skatteavdrag på mina gåvor?

Hej! Jag hittar inte Läkare utan gränser i Skatteverkets lista över godkända organisationer vad gäller den återinförda skattereduktionen för gåvor. Kommer ni att ansöka om att komma med där? Med vänlig hälsning Göran Hallkvist

Kommentarer

  • Hej Göran!

    Tack för din fråga.

    Vi valde att inte göra någon ansökan om att bli gåvomottagare för skattereduktion under 2019. Då det inte var säkert att den sittande regeringen skulle behålla skattereduktionen i budgeten för 2020, och vi ville undvika onödiga administrativa kostnader för något som endast skulle gälla under en period av 6 månader. Nu när vi vet att skattereduktionen är kvar i 2020 års budget har vi valt att göra en ny utvärdering gällande om vi skall ansöka om detta eller inte. När denna utredning är klar kommer information om detta att finnas tillgänglig på vår hemsida.

    Tack för ditt stöd!

    Vänliga hälsningar,
    Anton Givarservice
  • 1800 får ni av oss i år - SoS barnbyar 1500 - dvs över 2000 - dvs skattereduktion - men neeej - Läkare utan gränser vill inte ta administrationen.....
    Man blir liksom tveksam,,,,,,
    Jan
  • Hur går det med er nya utvärdering?
    Mvh Rolf
  • Hej, jag upptäckte idag att ni inte är med på denna lista! Men vad jag kunde läsa mig till är att det inte innebär några kostnader för er! Så vad väntar ni på? Jag vill fortsätta att stödja er. Ta med detta nu för 2019 tack.
    Hälsningar
    Kjell
  • Hej, vet ni när detta kan vara klart rent tidsmässigt?  Jag tänkte köra en runda med mina närmaste och detta plus "bonusen" från Akelius borde kunna inbringa en del till Er....
  • Hej,
    Samma fråga som Göran H. Skulle gärna vilja skänka en gåva,
    men vill då veta om jag kan få avdrag på skatten.
    Tacksam för info om ni kommer att ansöka om detta för 2019.
    Mvh
    Annica Nordmark
  • Hej allihop!

    Tack för era frågor, engagemang och ert stöd. Vi kan nu meddela att vi ansökt om att bli mottagare för skattereduktion under år 2020. Det är inte möjligt för oss att ansöka om skattereduktion för 2019 i efterhand. Ni kan läsa mer om regler för skattereduktion här.

    Återigen, vi tackar hjärtligt för det stöd ni har gett oss under året.

    Vänliga hälsningar,
    Anton Givarservice
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.