Skänka utrustning/kläder/förnödenheter

Jag har sjukvårdsutrustning/läkemedel/kläder som jag skulle vilja skänka. Kan jag göra det till Läkare Utan Gränser?

Läkare Utan Gränser

Kommentarer

  • Läkare Utan Gränser i Sverige arbetar med insamling, rekrytering och påverkan, och vi har ingen möjlighet att ta emot donationer av utrustning eller läkemedel.

    Organisationens inköp av sjukvårdsutrustning och läkemedel samordnas vid Läkare Utan Gränsers centrala lager i Europa. Eftersom det behövs så ofantligt stora mängder material är detta mest kostnadseffektivt och garanterar kvaliteten. Det förenklar också hantering och logistik.

    Vi hänvisar dig gärna vidare till ett projekt som heter Human Bridge, ett samarbete mellan Erikshjälpen och Läkarmissionen. De samlar in sjukvårdsmaterial och sänder ut till olika projekt runt om i världen. Du kan kontakta Human Bridge på 0383-467470 eller mejla till info@humanbridge.se.

    Vänliga hälsningar,

  • Hej
    Jag har en del fina vinterjackor i skinn o mocka som jag vill skänka.  Hur gör jag?
    Hälsningar Eva
  • Hej Eva,

    Tack för din fråga.

    Vi kan tyvärr inte ta emot utrustning eller material i Sverige.

    Vi organiserar våra uppdrag centralt från Bryssel. Det är därifrån allt material samordnas och skickas.

    Jag brukar hänvisa till Human Bridge, ett samarbete mellan Läkarmissionen och Erikshjälpen, som jag vet skickar kläder, möbler och sjukvårdsartiklar till utvecklingsländer.

    Kontakt
    E-post: info@humanbridge.se
    Telefon: 0383-467470

    Tack för att du tänker på Läkare Utan Gränser!

    Vänliga hälsningar,

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy