Jag vill skänka en gåva via en egen insamling, vad behöver jag ange?

Behöver jag skapa ett konto för att skänka en gåva till en egen insamling på Läkare Utan Gränsers hemsida?

Läkare Utan Gränser

Kommentarer

  • Nej, du behöver bara fylla i grundläggande information så som förnamn, efternamn, e-postadress och vilken summa du vill bidra med.

    Vänliga hälsningar,

    Maja Företag och Privata insamlingar
    (Uppdaterad )
  • Hej, jag ska undanbe mig födelsedagspresenter och istället be mina gäster skänka valfritt belopp till er. Men skulle gärna vilja se hur mycket vi tillsammans har samlat in sedan och kunna återkoppla det i tackbrev efter. Min fråga är alltså om det går att öronmärka en insamling som privatperson? Mvh Lena
  • Hej Lena,
    Du kan antingen välja att starta en egen insamling via vår hemsida eller be att alla sätter in en gratulationsgåva i ditt namn till oss , då syns sedan hur mycket som har samlats i ditt namn.
    Vänliga hälsningar

    Maja Företag och Privata insamlingar
  • Hej,
    Vi vill skänka en engångssumma från företag jag jobbar på. Hur kan jag göra detta? Vill inte fylla i mitt eget namn.
    Får man en kvittens?
  • Hej Emma,
    Du kan fylla i företagets namn i namnrutan så kommer företaget att stå som givare i insamlingen.
    Du får en kvittens via insamlingssidan.
    Vänliga hälsningar

    Maja Företag och Privata insamlingar
  • Hej,

    Jag har gjort en insamling på min arbetsplats till en person som gärna vill skänka en slant till er. Hur gör vi nu?
  • Hej Susanne!
    Ni kan göra en insättning till vårt plusgiro 900603-2 eller bankgiro 900-6032 och skriva i meddelanderutan om det är en gralutationsgåva eller insamling till ett syfte.

    Varmt tack!
    Maja Företag och Privata insamlingar
  • Hej Maja,

    Men jag har bara kontanta pengar?
  • He
    Det bästa är att du sätter in kontanter på ditt konto på banken och sen sätter över pengarna till oss, då är det ingen avgift hos banken för insättning.
    Hoppas det går bra!
    Vänligen
    Maja Företag och Privata insamlingar
  • Hej.
    Kan man skänka pengar till ett särskilt ändamål/projekt?
  • Tack för att du kontaktade oss!

    Läkare Utan Gränsers verksamhet runt om i världen är beroende av icke-öronmärkta pengar. Det vill säga pengar som organisationen kan använda för omedelbara akutinsatser där behoven är som störst. Det handlar om att agera här och nu, och om att varje liv är värt att räddas.

    Det ekonomiska oberoendet är en viktig orsak till att Läkare Utan Gränser kan svara snabbt och effektivt på behoven i världen, oavsett om det gäller en naturkatastrof, en humanitär kris, en väpnad konflikt eller en epidemi.

    Vår grundprincip är att pengarna ska användas där de behövs som mest och vi garanterar att pengarna vi samlar in kommer att gå till att bekämpa lidande i områden som är drabbade av våld och rädda liv i vår verksamhet världen över.

    I vissa fall kan man skänka till ett särskilt projekt eller ändamål, men det är bäst att kontakta oss innan -för att vara säker på att det ändamålet eller projektet är aktivt.
    Varmt tack!
    Uppdaterad 2020-02-04
    Maja Företag och Privata insamlingar
  • Går det att skänka direkt till ert arbete med människor som försöker/tar sig över medelhavet?
  • Hej Maria,

    Tack för ditt meddelande.

    Tyvärr har vi inga öronmärkningar just till medelhavet. Vår grundprincip är att pengarna ska användas där de behövs som mest och vi garanterar att pengarna vi samlar in kommer att gå till att bekämpa lidande i områden som är drabbade av våld och rädda liv i vår verksamhet världen över.

    Dock så kan du märka din gåva med "Människor På Flykt" eller "Flyktingar" så kommer din gåva öronmärkas till vårt arbete med flyktingar, där Medelhavet inkluderas.

    Återkom om du har några funderingar,

    Vänliga hälsningar,
    Marcus Givarservice
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.