Jag vill skänka blöjor, är det något ni tar emot?

En äldre närstående gick nyligen bort och kvar i hemmet står det runt tjugo oöppnade förpackningar vuxenblöjor. Kommunen har inte möjlighet att ta tillbaka dem så därför undrar jag nu om ni skulle vilja ha dem? Eller om ni känner till ngn organisation som kan ha nytta av dem? Givetvis är de fräscha, har stått i ett rökfritt städat hem osv. Jag kan lämna dem inom några mils radie från Lund i Skåne.
Tacksam för svar så snart som möjligt.
Vänlig hälsning
Cecilia

Kommentarer

  • Hej Cecilia

    Tack för att du tänker på Läkare Utan Gränser!

    I Sverige arbetar vi med insamling, rekrytering och påverkan, och vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot donationer av utrustning eller läkemedel.

    Organisationens inköp av sjukvårdsutrustning och läkemedel samordnas vid Läkare Utan Gränsers centrala lager i Europa. Eftersom det behövs så ofantligt stora mängder material är detta mest kostnadseffektivt och garanterar kvaliteten. Det förenklar också hantering och logistik.

    Vi hänvisar dig gärna vidare till ett projekt som heter Human Bridge, ett samarbete mellan Erikshjälpen och Läkarmissionen. De samlar in medicinsk utrustning, kläder och annat material och sänder ut till olika projekt runt om i världen. Kontakt: 0383-467470 eller mejla till info@humanbridge.se.

    Vänliga hälsningar,

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy