Jag vill inte ha reklam från er

Sedan jag blev månadsgivare hos er så har det fullkomligt eskalerat med direktaviserade tiggarbrev ifrån er till mej. Varför håller ni på med sådan skit? Jag vet vad det kostar. Jag vill att mina pengar ska gå till er kärnverksamhet ,annars hoppar jag av. Det känns inte särskilt seriöst ,det ni håller på med

Kommentarer

  • Hej Paul!

    Tack för ditt meddelande.

    Jag kan förstå dina funderingar. Vi strävar alltid efter att hålla kostnaderna nere när vi gör våra utskick. Insamlingsbrev och sms är en av våra viktigaste insamlingsmetoder och vi utvärderar alltid kostnaderna och arbetar med leverantörer som ger oss otroligt bra rabatter tack vare att de stödjer det vi gör. Man måste räkna med att det kostar att samla in pengar, men investeringen är en väldigt liten del mot vad vi får in i ekonomiska bidrag.

    Tack vare våra utskick kan vi utföra vårat uppdrag att rädda liv och lindra nöd i världen i mycket större omfattning. För 2016 såg fördelningen av kostnaderna ut så här: 91,4 % till det ideella ändamålet, 7,0 % var insamlingskostnader och resterande 1,6 % användes till administration. Mer information om hur dina gåvor används hittar du i vår årsredovisning.

    Det är klart att vi tycker det är tråkigt om du som givare blir irriterad på det vi skickar. Därför uppskattar vi att du hör av dig och tackar nej till information när du inte vill ha den. Återkom i så fall så ordnar jag det.

    Du ska ha ett varmt tack för ditt stöd!

    Vänliga hälsningar,

  • Jag har stor respekt och beundran för er arbete men av hälsa och av ålder orkar jag inte engagera mej varken för er eller andra liknande organisationer. Därför ber jag att ni stryker mitt namn så jag inte får någon information från er.
    med vänliga hälsningar
    Torbjörn.
  • Hej Torbjörn!

    Tack för ditt meddelande.

    Vill du att vi bara ska stoppa utskicken eller vill du att vi helt tar bort dig ur registret?

    Skälet till att jag frågar är på grund av att om du skänker en gåva på nytt utan att ange att du vill vara anonym, kommer du att registreras som en ny givare och åter få tackbrev och andra utskick. Systemet kan inte känna av att du tidigare bett om att bli borttagen då du inte längre finns i vårt register.

    Stort tack för de fina orden!

    Vänliga hälsningar,
    Viktor Ansvarig Givarservice

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy