Kommer ni att ha någon myntinsamling för gamla mynt?

Hej,

Som bekant så blir alla äldre en-, två- och femkronorsmynt ogiltiga från och med 1 juli i år. I likhet med många andra så har jag ett större antal hemma i byrålådan som jag måste bli av med och kan inte komma på något bättre än att skänka dessa, och då gärna till LUG. Jag tror att många skulle resonera likadant som jag, bara möjligheten visade sig finnas.

Så min fråga till er är om det finns någon möjlighet att lämna in mynt direkt till er, eller om det planeras någon aktivitet för detta? Det behöver ju inte vara svårare än ett par större bössor eller dylikt på lämpliga platser, förslagsvis tågstationer och liknande som finns centralt i alla städer, och sedan skyltar med information och kanske informationsbrev till era medlemmar om detta.

Kommentarer

  • Hej Jesper,

    Tack för att du kontaktade oss och för att du tänker på Läkare Utan Gränser!

    Vilket bra initiativ! Tyvärr har vi inga insamlingsbehållare eller bössor och för tillfället har vi inga planer på att genomföra en sådan kampanj. Jag skulle i stället föreslå att du tar kontakt med Röda Korset eftersom de tidigare haft liknande insamlingskampanjer.

    Ett varmt tack för ditt stöd!

    Vänliga hälsningar,
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.