Jag vill jobba i projekt men äter medicin

Hej!
Jag är blivande läkare . Min dröm är att få jobba med er ute i fält. Vet att ett utav era krav är att man inte ska gå på någon medicin. Gäller detta utan några några som helst undantag? Överallt i världen där ni jobbarn

Kommentarer

  • Hej Sara,
    All utsänd personal behöver få ett medicinskt intyg från läkare innan man åker ut i projekten. Det medicinska intyget bestäms på individuell basis och det kani vissa fall göras undantag för kriteriet att man måste vara fullt frisk för att arbeta i fält. Om man till exempel har en kronisk åkomma som är stabil så kan man trots detta arbeta i projekten. Det viktiga är att man måste kunna klara sig utan sin medicin, utifall man av någon anledning inte har tillgång till den i våra projekt. Detta behövs godkännas genom ett läkarintyg, och görs för säkerheten för personen i fråga.

    Hoppas detta gav svar på din fråga, återkom gärna annars!

    Rekrytering Program
    (Uppdaterad )
  • Hej!
    Tack! Men om det nu skulle vara så att man behöver medicin.
    Gör ni aldrig några enskilda bedömningar?
  • Hej,
    Som sagt, alla som rekryteras måste genomgå en läkarundersökning där individuella bedömningar görs. Om det är så att du är osäker på om du kommer att få detta läkarintyg kan du även diskutera detta generellt med någon från HR teamet under rekryteringsprocessen.

    Vänliga hälsningar,
    Rekrytering Program
    (Uppdaterad )

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy