Läkare Utan Gränsers arbete i Syrien

Hur jobbar Läkare Utan Gränser i Syrien?

Kommentarer

  • Kriget i Syrien har nu pågått i fem år och miljontals människor är i behov av hjälp. Läkare Utan Gränser har arbetat i Syrien sedan 2009 och har för närvarande sex vårdinrättningar och stöttar 150 till med mediciner, material och pengar, men vi möter många hinder för vårt humanitära arbete.

    Olika beväpnade aktörer släpper bomber, kastar granater, dödar och hotar människor och förstör vårdinrättningar. Ända sedan 2011 har vi försökt få tillgång till vissa delar av landet utan att lyckas.

    Våra senaste rapporter visar att 30 till 40 procent av de drabbade är kvinnor och barn. Det är ett mycket högt tal och visar att civila riskerar sina liv varje dag.

    Läs gärna mer om hur vi arbetar i Syrien på följande länk:
    https://lakareutangranser.se/vart-arbete/har-ar...

    Vänliga hälsningar,

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy