Är mina gåvor berättigade skattereduktion?

Kan man göra skatteavdrag för gåvor till er?

Läkare Utan Gränser
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Den 1 juli 2019 återinförs skattereduktionen för gåvor till ideell verksamhet. Läkare Utan Gränser har inte gjort någon ansökan om att bli gåvomottagare när detta träder i kraft.

    Då det inte är säkert att den sittande regeringen kommer att behålla skattereduktionen i budgeten de sätter för 2020 har vi valt att avvakta med en ansökan tills nästa års budget är satt. Detta för att undvika överflödiga kostnader för något som endast visar sig gälla i ett halvår. Skulle det uppdagas att skattereduktionen för gåvor visar sig bli mer långvarig kommer vi att se över detta närmare.

    Vänliga hälsningar,

    Givarservice
    Mimi Givarservice
    Bästa svaret

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy