Är ni på plats efter jordbävningen i Iran?

Kommer ni att vara på plats för att hjälpa skadade i jordbävningen i Iran?

Mvh Leila

Kommentarer

  • Hej Leila!

    Tack för ditt meddelande och ditt engagemang. Sulaymaniyah Emergency Hospital, där våra medicinska team arbetar, tog emot 80 patienter efter jordbävningen på gränsen mellan Iran och Irak. De hade lindrigare skador som skärsår, frakturer och stressyndrom. Våra team utvärderar hela tiden situationen i området och är beredd att ingripa om det behövs.

    Läkare Utan Gränsers insats i Irak inledde 1991. För tillfället arbetar vi i Dohuk, Erbil, Sulaymaniyah, Diyala, Ninawa, Kirkuk, Salaheddin, Anbar, Baghdad och Babylon. Vi tillhandahåller grundläggande sjukvård, vård av undernäring, akutvård, akut kirurgi, mödravård, vård av kroniska sjukdomar, psykologiskt stöd och hälsoupplysning.

    Mvh,
    Alexander Uggla
    Infomail

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy