Finns det möjlighet att göra praktik i något utav Läkare Utan Gränsers fältprojekt? (Volontärarbete)

Hej!
Har ni jobbmöjligheter i fält för människor som inte har en högskoleutbildning? Alltså mer som ett volontärarbete? Jag är 19 år, har gått ut gymnasiet men har utöver det ingen utbildning, däremot har jag fysik som kvalificerade till mönstringen och har enkelt att samarbeta och lyssna. Detta är ingen arbetsintervju, men min fråga är alltså ifall det finns möjlighet att arbeta i fält, som assistent av alla slag, utan utbildning?

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för ditt mail.

    Det finns tyvärr inte möjlighet att besöka våra projekt. Detta på grund av säkerhetsrisken men också av den anledningen att våra fältarbetare jobbar i stressiga miljöer där det inte finns tid eller resurser för handledning. Vi hoppas du har förståelse för detta!

    Vi uppskattar ert intresse av att åka ut i fält, och hoppas att vi ser er ansökan i framtiden!

    Jag önskar dig all lycka till.

    Tack för att du tänker på Läkare Utan Gränser!

    Vänliga hälsningar,
    Marcus Givarservice

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy